En liten fågel

Precis under mina fönster på fjärdevåningen har träden sina toppar, det är höga träd. I trädet över cykelstället såg jag idag att det hängde en tidning. Tidningen hänger mitt i trädet tungt över en gren och tycks vara aldeles mjuk av regnvattnet från morgonen.

Idag såg jag en liten fågel sitta på tidningen. Jag vet inte om den åt av tidningen eller om den tycktes bygga ett bo av den. Det gör kanske det samma.

Jag vet inte om det hela gjorde mig ledsen, glad eller rädd och jag vet inte vilket av alternativin som fick fram den konstiga känslan i magen.

 En liten fågel med svart huvud och gul mage som bygger bo i trycksvärta eller en lite fågel med svart huvud och gul mage som äter trycksvärta.

Kanske gör det detsamma.

Kommentarer
Postat av: Julia

jag har numret till en jättebra psykolog om du känner att du behöver berätta något...

2011-09-22 @ 22:28:34
URL: http://juliaevangeliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0