Flyttkupper



Idag när jag kom hem efter att ha kollat på Pretty little liars med Olivia och Hanne så förklarade mamma lyckligt att hon börjat packa min flyttlåda.

Det kändes lite WTF?

Det är fortfarande mer än en månad kvar tills jag får tillträde och och det är två veckor kvar tills att jag kommer behöva börja packa flyttlådorna. (Som troligtvis kommer vara så många som tre.) Jag har nämligen en plan som går ut på att lämna allt skit jag har i mitt rum här i Nynäs kvar i Nynäs. Brilliant eller hur? På det sättet slipper jag komma på vart jag ska trycka undan det i min lägenhet, jag slipper störa mig på det och mamma får desutom nåt att störa sig på/pyssla med när hon inte längre har mig hemma. Win, Win situation.

Jag måste dock säga att jag misstänker att mamma och pappa lägligt nog kommer glömma bort vilka saker som är deras och vilka som är mina lagom tills när flyttpackningen kommer äga rum. När denna plötsliga och tillfälliga demens slår in kommer det vara jag som blir offret om jag inte aktar mig. De kommer nämligen göra sitt för att jag ska glömma min soda stream och när jag packar upp flyttkartonger oskyldigt i mitt fina hem kommer jag hitta konstiga fula saker som mamma tycker jag ska ha.

Packningsspelet är ett slugt spel.


Kommentarer
Postat av: EMMA

Jag saknar dig med! Hur går det med skype?



Haha! Om du hittar fula saker.. Se till att gömma dem väl, bakom exempelvis böcker!

2011-08-11 @ 03:27:45
URL: http://rideofyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0