Once in a lifetime

Så fort jag öppnar dörren till mitt rum ser jag att nåt är fel. Datorsladen ligger inte på sin plats på golvet och mitt nattduksbord är flyttat och det ligger en rosa damtrasa på det. Den rosa damtrasan som jag aldrig friviligt någonsin låtit invardera mitt rum.

Det andra som sen drar till sig min uppmärksamhet är att den 30cm höga högen av diverse kläder, smink, papper och andra artiklar har försvunnit och upplösts i icke existens. På den numera synliga ytan av mitt skrivbord kan man nu se mina kort och värdefulla kvitton prydligt uppradade. Pennor i en burk och en lampa vars fot jag inte kan minnas när jag sist såg den.

I chock tittar jag på min bokhylla som vanligtviss innehar mina papper och små pryllar som jag tryckt in där i desperata försök att komma undan den besvärliga tankegången om vart jag ska placera dem. De är borta.

Mamma har gjort en städrazzia mot mitt rum i min frånvaro.

Kommentarer
Postat av: Maria.

haha naaw vad snällt av henne... tycker jag iaf :P hon skulle kunna komma hit och städa

2009-05-23 @ 08:52:16
URL: http://tja.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag hatar när dom lägger sig i ens organiserade oreda!

2009-05-23 @ 16:09:40
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0