Jag och min money-maker

Idag har jag varit hos tandregleraren. Det är alltid lika kul. Eller tja kanske inte. Just nu har jag väldigt ont i munnen. Nu har vi kommit in i "slutfasen" ihop dragandet av mina tänder så att gluggarna ska försvinna.
Jag kom just på att en väldigt bra affärs ide håller på att tas ifrån mig. Till jul kommer jag nog bli av med min gamla vän tandställningen.
 
Nu kanske man undrar hur min affärs iden skulle kunna försvinna med tadställningen men jag ska förklara. Massa människor tjänar jätte mycket pengar på sina bloggar. Vissa har lite speciella liv och skriver om dem som typ tonåring och gravid bloggar finns det ju högar av. Då tänkte jag att jag skulle kunna ha min blogg som tonåring med tandställning. Man skulle kunna få följa min kamp på pendeltågen för att jag ska kunna ta mig till tandregleraren och mina smärtor efter att jag varit där. Det skulle ju helt enkelt vara riktigt intressant.

Okej, det finns många andra tonåringar som har tandställningar förutom jag. Men jag har den lite coola twisten att jag har haft min i ca 4 och ett halvt år. Tiden är mitt unika trumfkort som kommer locka människor till att läsa om treangeldrame kampen mellan mig, mina tänder och min tandställning. Det är ju som en boktitel. Det är så jag får bli rik istället. Det dramatiska slutet med sorgblandad glädje får vara när tandställningen smärtsamt lämnar mig.

Min poäng med detta är att om jag hade haft tandställningen ännu längre så hade jag blivit ännu coolare (alltså en människa som man vill läsa om och tycka synd om) och hade tjänat ännu mer pengar. Nu försöker de stjäla min framtida försörjare. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan min tandstälning.

Eller tja, ganska bra och jag kommer troligtviss vara en mycket lyckligare människa. Jag kommer inte längre vara lika bitter mot tandläkare som har fått mig att åka fram och tillbaka mellan Nynäshamn och Stockholm södra under vad som då kommer att vara 5år.

Känner mig lite småt patetisk som skrivit så här mycket om min tandställning. Jag skulle nog inte kunna försörja mig på tandställningsbloggande. Det skulle dock höja min no-lifer-status.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0