Humlor, Musik & Sommarregn


Det är härligt när man lyssnar på en välbekant låt och plötsligt hör ett helt nytt trumbeat. Det häliga trappas upp när man börjar digga med den nyligen upptäckta effekten. Det hela avslutas med att man upptäcker att det bara är en förvirrad humla som desperat försöker slippa undan regnet genom att upprepade gånger dunka in i min fönsterruta.

Var det en underbart musikalisk humla eller är jag totalt musikaliskt befriad?

Jag skulle vilja tro att det finns en musikalisk humla någonstans där ute även fast min musikaliska befrielse är ett faktum. Jag skulle nog tro att (den förmodligen nu döda) humlan har mer musikalisk begåvning än jag i varje fall. Måste säga att jag tycker synd om Humlan.

Nej, nu ska jag lossas att Hummlis bara flög vidare mot nya rytmiska äventyr i det svala sommarregnet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0