Blair Waldorf vs. Bree Hodge



Jag älskar karaktärer i TV serier som man verkligen kan lita på. Med det menar jag inte någon tråkig Ugly Betty som alltid ska göra allt så gulligt och moraliskt rätt utan karaktärer som Blair Waldorf från Gossip Girl.
Vad hon än gör så gör hon en inte besviken. När hon sviker sina vänner, gör något ondsint eller förstör för sig och Chuck Btw. Blair och Chuck är true love. Ni som inte förstått det har bara inte sett sanningen än.
Men hur som helst när hon gör något såntär hon bara sig själv den Blair vi alla älskar att små hata. Och ifall hon faktiskt gör det rätta tänker man: Aw... Hon är inte så illa. På så sätt håller hon sig på ens posetiva sida.
Blair sviker aldrig tittarna.
Ännu ett sånt exempel är Bree från despret housewifes. Hon är alltid så Bree precis som Blair är så Blair. Jag undrar vem som skulle vinna om de på något sätt hamnade i en konflikt.

Men nu ska jag sluta pladdra om dessa två karaktärer från dessa två väldigt realistiska serier. Jag sak nu istället göra något vettigt: Klura ut något vettigt att göra.

Kommentarer
Postat av: Julia

Man kan inte bli sviken av någon man inte har några förväntningar på ... Men jag blir JÄMT besviken på Chuck och Blair! Dom inser verkligen inte sitt eget bästa.



Förresten, jag tror på Bree. Hon äger fyra pistoler ...

2009-05-15 @ 19:31:04
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0