Konflikter som kan uppstå i vardagen

Ni vet ibland när man berättar något roligt man sagt för någon kan det ibland uppkomma diskutioner om vem som sa vad. Ett ex:

Jag: Haha, föresten dom sa på TV:n att det finns blilder på när han (Channing Tautum) är stripa.
Lisa: Ja men han är ju jätte ful han skelar och allt!
Person: Eh.. Lisa har du googlat honom?
Lisa: Vaaaa?

Där person är hävdar både jag och Julia att det var just vi som uttalade de orden. Detta är en tuff situation och frågan är om vi någonsin kommer att få veta vem som sa vad. (Så att alla vet det var jag)

Sen finns det ju likande situationer när man kan reda ut vem som sa vad. Man kan tex använda sig av bildbevis eller dyligt.


Ett fint exempel på bildbevis är detta. Ett utdrag ur Julias blogg. När bevis frambringat från den part som hävdat att den uttalat dessa ord skriftligt dokumenterat att jag uttalade de spelar det liksom ingen roll att jag inte mins när det hände men att hon gör det. Jag anser att inlägget i julias blogg är mer pålitligt än hennes minne med tanke på tidskriteriet som i detta fall hjälper att källan blev författad nära att händelsen ägde rum.

Men jag är en god människa och jag tänker inte alls skryta om min överlägsenhet.

Nu ska jag ringa Julia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0