Namn svårigheter


Nästa vecka kommer vår doggie. Just nu verkar det som att den kommer få heta Felix. Jag vet exeptionellt fantasifullt. Olivia försökte hjälpa mig komma på nåt bra och föreslog: Bernt. Tyvärr fungerar ju inte det eftersom det är min morfars namn. Jag och pappa gillade namnet Gert men tyvärr är det ett namn med en stavelse och inte två.

Problemet är att hitta ett namn som är lagom komiskt men inte för fult heller. Stackarn kanske får det seriösa namnet Felix. Jag får se om min mamma brainstormaren kommer på nåt bra. Min mamma är väldigt smart hon har kommit på att vi kan låta hunden ha vår kanin Olivers gamla mat skål. Det enda problemet som jag ser med det är dock att det råkar stå "Rabbit" på den. Men, men en hund kan inte läsa.

Jag borde kanske fundera över namnen Bongtster, Ploskar och PabloAstrid....

Kommentarer
Postat av: Lisa

SKA NI FÅ EN HUUUND!!!!!

EN MOSSE HUUUND!!!

Jag tkr att den kan heta typ Thord, Sven eller typ något sexigt som Ullrick

2009-08-29 @ 15:02:41
Postat av: Julia

Lisa, Thord och Sven har bara en stavelse. Om du inte gillar Bongtster, Plåskar och Pablo-Astrid så kan vi ju alltid köra het potatis, då dyker det alltid upp så charmiga, synnerligen nytänkande namn!

2009-08-30 @ 16:12:13
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhh gud vad kul!! Jag har inte ens hört att ni har kommit till skott och beslutat om en hund :) kul kul kul! Jag tycker att den ska heta Sune, Nasse, Lufsen, Ådi eller Isak. Men felix var också rätt bra :P

2009-09-06 @ 09:39:04
URL: http://tja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0